Delegacja Wigilijna

Rewelacyjny dzień! Dziś z  kierowniczką, dziesięciorgiem podopiecznych warsztatu, dwoma opiekunkami i szoferem, wybraliśmy się na Wigilię do Hotelu Łysogóry.

Najpierw były przemowy Kierowników poszczególnych warsztatów: z Fanisławic,z Łagiewników i w końcu z Belna. Po czym nastała dosłownie chwilka przerwy. Chociaż wczoraj planowałem przygotować się z występem, w końcu zapomniałem i nie przygotowałem żadnego wiersza. Ale i tak postanowiłem wyróżnić naszych opiekunów i podczas tej krótkiej pauzy spontanicznie wyskoczyłem na środek sali i powiedziałem niedawny wiersz ku chwale opiekunów, którego ostatni wers brzmi "Bez obaw. W delegacji jest aniołów wielu." Po czym wskazałem nieopodal siedzące opiekunki. Jak to ja, nawet swoimi słowami i podniosłą atmosferą wzruszyłem się. Ale wróciwszy na miejsce okazało się,że nie tylko ja. Była to sprężyna spontaniczności...Już taki jestem.

Później przejście do "kolacji" wigilijnej. A na stołach rozpusta...zupa grzybowa z łazankami, ziemniaki opiekane, 3 surówki warzywne,i oczywiście ryba. 

Po wieczerzy wystąpiła kapela, grając skoczne piosenki dyskotekowe, co akurat nie pasowało do podniosłego nastroju "Wigilii". Zdecydowanie lepiej byłoby pośpiewać kolędy. Ale widocznie scenariusz przewidywał inaczej.

Niemniej jednak kolejny przepiękny dzień pod warsztatowym parasolem powoli rozpoczął wprowadzenie w magiczną aurę świąteczną.

Write a comment

Comments: 1
  • #1

    Agata Grzybowska (Sunday, 21 December 2014 00:09)

    Rzeczywiście Jurku tym wierszem o aniołach wzruszyłeś chyba większość zgromadzonych na spotkaniu, a dla Twoich instruktorów to musi być zaszczyt usłyszeć takie słowa gratuluję i życzę Wesołych Świąt :-)